Alla inlägg under september 2011

Av ulrica - 26 september 2011 22:01

Idag va det arbetsdag som vanligt fast det kändes som tisdag eftersom jag hoppade in och jobbade igår. Jobbade mellan 8.30 och 17 sen brukar jag ju åka hem men idag skulle vi ha utbildning med jobbet klockan 18 så det va bara till att stanna kvar. Tänkte gå en långpromenad med hundarna äta nåt och sen tillbaka till jobbet men pappa ringde mig på jobbet vid 3 och sa att mormor inte mådde så bra. Min mormor bor på ett boende sen hon blivit för gammal för att ta hand om sig själv. Den sista tiden har hon varit dålig att äta och dricka så idag mådde hon inte alls bra. Åkte dit så fort jag kunde och va där tills jag va tvungen att åka tillbaka på utbildning. Jobbigt att se hur fort det kan gå. Min fina lilla momma som tagit hand om mig och syrran ända från jätte små och mamma va på jobbet och genom hela skolgången. Bara att hoppas att hon inte måste lida länge. 

Kram Ulrica

Av ulrica - 25 september 2011 09:26

Ihelgen har jag och Karro varit i Avesta för att titta på lite hästar. Karro har tagit ett lån för att köpa sig en häst som hon kan rida hemma i skogen men även åka på nån träning om hon skulle vilja det och dom travhästar hon har haft på slutet har det inte gått att göra det med. I fredags ringde Mariah (som fixat hästar) och sa att två av dom hästarna vi skulle kolla på va sålda så då tänkte vi skita i att åka. Men då dök det upp en till och då ville hon åka. 

Först kollade vi på ett fullblodssto som va 5 år mest bara riden i skogen men snäll och trevlig. Problemet med den är ju att då måste Karro utbilda den från början och det va hon inte så sugen på. 

Sen va vi på en ridskola och kollade på ett halvblodsvalack på 9 år. Han va stor och grov men han va nervös på nya platser fast utbildad och gått nån hopptävling och så.

Innan vi åkte hem skjutsade vi Mariah till hennes förra arbetsplats en travtränare. Va ju tvungen att kolla på alla travhästar. Kommer till alla hagar och Karro pekar på en häst och säger att det va en fin häst. Så nu är det den som flyttar till Jämtland en 10 åring som gjort sitt på travbanan snäll att rida och hålla på med. Går att rida ordentligt och hoppa lite hinder. Det blir verkligen inte alltid som man tänkte sig. 

Av ulrica - 21 september 2011 00:06

Ja jag har inte lyckats blogga nåt på hela sommaren men nu ska det bli ändring.. Har läst igenom vad som hade hänt då. Katten, projekthund och dateande..


Katten mår bra nu och har varit ute hela sommaren så nu har lådan åkt ut och jag hoppas att hon ska fortsätta att göra sina behov ute även när det blir kallt ute.


Projekthunden har det gått jätte bra med oxå. Dom är så himla duktiga och det är en sån himla skillnad. Han kommer när hon ropar och stannar inte hela tiden för att nosa så nåt måste jag ha gjort rätt ;-). Men jag fattar inte hur jag ska kunna ha kurser sen så himla osäker på vad jag kan.. Men men bygger kanske upp det om jag bara har nån kurs..


Nån date har jag inte varit på heller men va f-n hela sommaren har passerat och jag har inte varit på en enda date.. Fast jag har ju gjort mycket annat ;-). 


Det va allt för denna gång nu må jag sova. Ta hand om varandra <3

Kramar

Presentation


Rexprinsen RIP

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur startar din perfekta dag?
 Vaknar när solen lyser in genom fönstret och värmer ansiktet.
 Frukost på säng.
 Sätter sig vid middagsbordet direkt.
 När barnen hoppar i sängen.
 En puff av ett fyrfota djur.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards