Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

Mycket på gång nu..

Av ulrica - 1 juni 2011 23:29

Ja vart ska jag börja.

Katten kanske.. För tre veckor sen va jag iväg och kastrerade katten för hon började vilja vara ute lite länge och vid 8 månader kan det ju hända saker ;-). Så jag ringde och beställde en tid när jag ändå skulle vara hemma med Chicka. Men första problemet va ju att den enda tiden som fanns vi såklart dagen före jag skulle vara i Stockholm och kolla på Cesar Millan. Men eftersom jag har så super bra föräldrar och syster så kunde vi lösa det så att jag lämnade katten på kliniken på morgonen och medans hon blev kastrerad så packade jag alla grejer och gjorde mig klar för att åka. På eftermiddagen hämtade jag katten och lämnade henne hos pappa eftersom han va ledig och sen drog jag och hundarna till Lina (chickas uppfödare). Sen tog mamma och pappa med sig katten ner till Stockholm eftersom dom också skulle dit över helgen och då fick hon bo hos syrran och hennes kille. Allt frid och fröjd så långt. Men vi tyckte väl att hon va lite slö medans hon va i Stockholm och sen när hon kom hem tänkte jag att hon sov mycket men hon hade ju andra sidan varit med om mycket också. 

I måndags ringde jag iallafall till veterinären och frågade om hon hade nån tid för att ta ett blodprov bara och kolla så allt va okey bara för att vara på den säkra sidan. Det fanns en tid på hela veckan och det va kvart i tolv, ringde på jobbet och frågade om det gick bra att jag kom lite sent och det gick ju bra. Fick med mig mamma eftersom hon va ledig. Veterinären kollade på henne och tyckte att hon såg pigg ut och hjärtat lät bra, gav henne lite lugnande för att kunna ta blodprov och när hon är lagom trött lyfter hon upp henne och då känner hon att det känns konstigt bak i magen där livmodern sitter. Det är nog lika bra att ni lämnar henne här så får jag öppna henne och kollar vad det är som är så svullet. Jaha ringa på jobbet och säga att jag inte kunde komma för att det va visst nåt fel på katten. Efter två timmar ringer veterinären upp och säger att det va tur att jag kom idag annars hade hon nog inte överlevt. Hon hade en JÄTTE infektion i hela magen och stumpen som är kvar sen kastrationen. Okey säger jag och hon måste igen säga att detta är jätte allvarligt. Oj då tänker jag och hon som har hoppat upp och ner från köksbänken hela tiden för att få ha maten ifred. Katten fick komma hem iallafall och va väldigt pigg direkt och ville äta och leka nåt som hon inte gjort sen kastrationen. Jag fick vara hemma från jobbet två dagar och idag har pappa varit hemma med henne. Vi har varit till veterinären varje dag för att kolla dränaget som har suttit direkt in i magen så att det inte har slaggat igen eller nåt. Idag fick hon sövas och sys igen så det känns bra nu är det bara ett sår istället för att det ska vara ett stort hål in hela vägen in i magen. Nu är det största problemet att få i henne all medicin typ 4 sorter 3 ggr om dan inte det lättaste men för att infektionen ska lägga sig måste det ju ner så det får kosta lite rivsår och blod. 


Till något annat som tar upp min tid. Håller ju på att utbilda mig till allmänlydnadsinstruktör och till det hör att jag ska ha en projekthund och matte som jag ska lära att klara vissa kriterier för att jag ska bli godkänd. Det har inte varit så enkelt att hitta en person som helst inte ska ha gått nån kurs men som ända vill ställa upp och träffa mig minst 8 ggr och som inte har jätte stora problem med sin hund. Efter att ha kollat igen hundarna i omgivningen så började jag bli desperat att hitta nån hund som passade. Jag pratade med en tjej jag går utbildningen med Mirja om att vi skulle hjälpas åt att hitta hundar och även träffa projekthundarna tillsammans så man har stöd av varandra och blir lite som en grupp. Jag tipsade henne om en kompis som har en hund som hon köpt som vuxen och dom har inte gått nån kurs men ändå vill lära sig. Och hon tipsade mig om en granne till henne som också gärna ville vara med. Så nu har hon min kompis Emma och Elva som sitt projekt och jag har Marika och Napoleon som mitt projekt. Tänkte först att detta blir nog inte så svårt men när man väl står där med en främmande människa och ska hitta på övningar och försöka förklara saker undrar jag vad f*n jag håller på med. När jag åkte ifrån första mötet tänkte jag bara hoppa av utbildningen för jag kan ju inte det här ju. Men jag tänker inte ge mig så lätt så nu ska jag läsa på allt jag kan och fundera massor innan nästa gång vi träffas. 


Det va allt för denna gång..


Jo förresten. Min kvartsfodervärdshäst som jag ridit på nästan varje helg sen november blir till salu nu till sommaren och jag har inte råd att köpa henne :-( kommer sakna henne så mycket bästa Pricilla...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulrica - 17 juli 2012 08:56

Nu går det äntligen att blogga från mobilen :-D

Av ulrica - 18 juni 2012 09:20

Eftersom jag mest kollar internet på telefonen nu för tiden så har det varit glest mellan uppdateringarna har använt mig av en annan blogg som går att uppdatera från telefonen. Kolla in mig på:   rexprinsen.blogspot.se   Ha det bra!!   ...

Av ulrica - 17 oktober 2011 00:44

Trots alla tråkiga tankar och funderingar med Dixi så va jag ut för två veckor sen på after work med jobbet. Lyckades ragga upp en kille på nåt vis ;-). Han gjorde entre i en tråkig tid i mitt liv men det är och blir spännande att se vad det leder ti...

Av ulrica - 17 oktober 2011 00:18

Ja vet inte riktigt vad jag ska skriva känns så jobbigt :-(.. Ni som känner ju mig vet ju att Dixi är min blandras vovve som blev 6 i augusti och va en blandning mellan Rottis och Dobber. Hon flyttade till mig när hon va 11 månader när jag träffade...

Av ulrica - 7 oktober 2011 23:10

Försöker komma underfund med vad jag vill göra av mitt liv..   Först är det ju karriären kan verkligen inte bestämma vad jag ska göra.. Söker dom intressanta jobb som dyker upp men eftersom jag inte har nån utbildning så händer det inte så myck...

Presentation


Rexprinsen RIP

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur startar din perfekta dag?
 Vaknar när solen lyser in genom fönstret och värmer ansiktet.
 Frukost på säng.
 Sätter sig vid middagsbordet direkt.
 När barnen hoppar i sängen.
 En puff av ett fyrfota djur.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards